=VanDeZijkant==

“een goede voorzet en jouw kans om te scoren”

O.I.Architectuur

onderwijs informatie architectuur

In delaatste 10 jaar heb ik me intensief beziggehoudem met de domeinen; onderwijs, informatie en achitectuur, in wat voor benadering dan ook.

Vanuit een autodidaktisch perspectief en niet gehinderd door enige kennis benader ik deze wereld vanuit de optiek van de gebruiker. Het zal duidelijk zijn dat vanuit deze keuze en een “slechte” eigenschap alles te willen “weten”, ik meerdere rollen en posities heb “ingevuld. Vanuit mijn sportbenadering, eerst doen, dan kijken, dan denken en dan beslissen, oftewel, daadje, plaatje, praatje, is “niet kunnen” niet aan mij besteed.

Gewoon switchen tussen visie, oplossingen en signalen van vooral mensen om je heen, geeft een hoop kennis en pragmatische oplossingen.

Topsport betekent gewoon ” op de scherp van de snede ” denken en doen”.

Een slechte eigenschap hinderde me wel in deze. Hoe vertel je mensen wat je bezig houdt en hoe je denkt, zonder te willen doceren. Een docent is vaak een dominee, tenminste mijn generatie. Nu hier wil ik het anders doen. Schrijven wat je bezig houdt en wat je wil uitdragen, de keuze is aan de ander of hij of zij er wat mee wil doen.

Ik vind alles prima, gebruik wat je nodig hebt, ik heb ok gewoon geknipt en geplakt, zoeken en vervangen. Vinden is een van de grootste uitdagingen van deze (ict) tijd.

In dit kader heb ik een wiki gestart bij google. “GOOGLE” ja GOOGLE, dan kan iedereen alles zien, ja dus, het is immers toch niet van mij maar van een heleboel andere mensen. Ongetwijfeld zu je veel tekstfouten etc zien…….. regelmatig zal ik proberen dit bij te stellen.

Oorzaak; impulsiviteit, chaos denken, alles te snel willen doen, eerst doen dan denken, niet goed kijken etc. etc. Zo genoeg ja maar! 🙂

Schrijven op internet is “mijn grootste uitdaging nu”, een vier voor taal en een tien voor rekenen op de basischool is wel zeer openhartig niet. Maar gelukkig gaf goed onderwijs mij te kans mijn hbs te halen,de alo te imponeren en zelfs ja zelfs docent te worden.

“Hans Anders” is mijn grootste compliment van mijn kinderen. Ik neem je dus mee in mijn “denkwereld”.Hoe lang ik dat volhoud, geen idee ik heb geen iluusies wat dat betreft, nooit.

07/03/2008 - Posted by | architectuur

Nog geen reacties

Geef een reactie

