=VanDeZijkant==

“een goede voorzet en jouw kans om te scoren”

Mijn boekenkast

Vaak geef ik mensen op bijzondere gelegenheden een boek. Ik probeer daarbij een boek te “matchen” met de persoon. Daarnaast heb ik altijd dit boek zelf gelezen. Dat zijn er inmiddels al vele. Nu heb ik uiteraard mijn top 5. Deze geef ik hieronder. Graag wil ik u uitdagen mij te informeren over uw eigen keuze voor mij. Probeer deze dan af te stemmen op mij als persoon. Ik ben benieuwd?
“Raakt het me (niet)” en dat gebeurt vaak in een “split second” geef ik dat uiteraard hier door (Boek). Een “verbonden” boek of titel ervaar ik als een “echte” gift.

boeken
Hieronder mijn top 5;

1) Logica van het gevoel – A.Cornelis via hansonexperience
2) Met gevoel voor realiteit – Wim van Dinten zie ook Sezen
3) De aarde is plat – Thomas.L. Friedman zie jef zijn weblog
4) De stad van Axen – F.Cuvalier zie axenroos
5) Paulo Coelho Brida

Mijn “April-boekenkast”; een J.DeBruijn Web Boek; http://boek.jacquesdebruijn.nl/ (zie tabblad Boek)

29/03/2009 - Posted by | boeken |

2 reacties »

  1. Bedankt voor de vermelding!Groet, Joël

    Reactie door Joel Bruijn | 30/03/2009 | Beantwoorden

  2. Beste Hurenkamp (voornaam?)U maakt het me niet makkelijk, slechts twee namen Friedman en Coelho ken ik. Uit de korte beschrijving van Uw begaanbaarheid met boeken, kom ik niet zo veel te weten. Ik beperk mij daarom maar tot boeken die ik heb gelezen. Van nature ben ik ook een lezer, als ik een tijdje niet lees voel ik mij niet lekker. Enige boeken die mij troffen! Mijn top 5, is in mijn leven nogal eens veranderd, dat hangt samen met mijn opeenvolgende periodes in mijn leven (ben 72) en mijn ervaring met mijzelf en anderen. Ik doe een poging:
    1. Konstantin Paustowsky, vooral de serie over zijn levenservaring en reizen. Dikwijls noodgedwongen, bijv tijdens de Russische revolutie.
    2. L.M. Krauss, Het geheim van de natuurkunde. Afhankelijk van wat me bezighoud kan dit ook wel op 1. Dit boek is het startpunt, ’94/95, geweest voor het nu op internet te plaatsen boek:’God dobbelt, of toch niet?’.
    3. Sven Ortoli en Jean Klein, De uitzonderlijke geschiedenis van de supergeleiding. Net als het vorige een ‘eyeopener’.
    4. Viktor Astafjew, ook een rus en grotendeels biografisch. Verschillende delen.
    5.Levi Strauss, Het trieste der tropen. Een fascinerend boek over de indianen van Brazilië toe het nog grotendeels authentiek was. Niet in een catergorie te plaatsen. Zowel antropologisch als sociologisch en cultureel.

    Dit is nog aan te vullen met vele anderen, als fervente lezer zult U dat begrijpen. Echter omdat je dag maar beperkt is moet je prioriteiten stellen. Dat bestaat voor mij voor een groot deel al jaren in het lezen van boeken/tijdschriften over fysica en astronomie. Kortom het verzamelen van info daarover en het verwerken in, inmiddels een boek.
    Daarnaast staat er een link naar een andere belangrijke periode in mijn leven (zo’n 50 jaar) het maken van schilderijen, zeg maar kunst.

    Ik zal het hierbij laten, er zijn ongetwijfeld in Uw leven belangrijkere dingen dan het lezen van reacties (nu ja, het is ook lezen). Mocht U in het onderwijs fysica-leraren kennen, dan wilt U misschien zo vriendelijk zijn om ze op mijn site te wijzen. Bij voorbaat dank, Jacques de bruijn.

    Reactie door Jacques de Bruijn | 30/03/2009 | Beantwoorden


Geef een reactie

