=VanDeZijkant==

“een goede voorzet en jouw kans om te scoren”

Een hernieuwde start

Deel 1

Na jaren niet meer “geblogd” te hebben probeer ik het weer op te pakken. Reden? 

Ik wil uitvinden of dit nu met gebruik van de ipad wat makkelijker is. Eerder gebruikte ik altijd alleen de pc. Maar nu wil het kunnen toepassen met de ipad als het ware “als tweede scherm”.

Wat is nu het onderwerp. 

Natuurlijk het gebruik van de ipad zelf. Ik ben vaak de hele tijd bezig met het ontdekken van verschillende apps. Als ik denk dat het een toepasbare app is, probeer ik het uit. In de loop van de tijd combineer ik zo de verschillende apps in een toepasbaar werkproces.

Uitgangspunt is het makkelijker kunnen werken, any time, any place maar wel in de combinatie, iphone, ipad en pc. Alleen apps , die de mogelijkheid geven op elk medium verder te werken vind ik in eerste instantie bruikbaar.

De ipad gebruik ik meestal “hangend” in mijn handen. Typen doe ik op een manier zoals de meeste mensen een boek lezen. Ik type dus met mijn duimen. Dit gaat steeds sneller en inmidddels bijna blind. 🙂

Wat is nu het proces wat ik op dit moment probeer te doorgronden? 

Ik probeer het gebruik van voorontwikkelde formulieren digitaal te ondersteunen. Daarvoor gebruik ik Ifiles ( met webdav toegang tot mijn dir op mijn werklocatie). Daarna  begint het openen met pages. Dan gaan we het formulier invullen met pages. Als dat klaar is stuur ik het door naar mijn webdav account (weer via pages)en dan kunnen we dit toevoegen aan Magister (vmware) Dit alleen met gebruik van de ipad. 

Hieronder het basisproces. Opgebouwd met grafio ( ook een ipad app). 

Gebruikt: ipad, ifiles,pages, grafio. Sleutelwoord webdav.

Volgende keer deel 2.

 

Lees verder

11/05/2013 Posted by | Uncategorized | Plaats een reactie